e

Friday, December 7, 2012

Segment : My Favorite Post 2012



Assalamualaikum & Salam Jumaat semua. Entri hari ini Zam mulakan dengan segmen dari Blogger ANISA. Kalau pembaca nak tahu, Cik ANISA ni antara pengungjung yang kerap ke blog Zam, & dia  selalunya menjadi yang pertama memberikan komen dalam setiap entri yang Zam baru upload. Menjadi hobinya agaknya membaca entri-entri terbaru dari rakan blogger ni, & mungkin kerana iu segmen seperti ini dianjurkan. Rasanya, ini kali pertama Zam bertemu dengan segmen seperti ini, dan segmen ini juga merupakan yang pertama dari beliau. Ok, tanpa menulis dengan panjang lagi, Zam perkenalkan salah 1 Post yang menjadi kegemaran Zam sepanjang 2012:




Zam percaya ramai yang sukakan aiskrim yogurt yang unik ni walaupun harganya memang la dirasakan mahal. Tapi sekali sekala mencubanya, tak menjadi kesalahan kan? Nanti ada yang kempunan pula kalau tak merasa.. Zam pun pertama kali mencubanya pada awal tahun 2012 atas ajakan seorang rakan. Komen Zam, memang best! Tapi ramai yang tak tahu, pernah timbul satu kemushkilan mengenai status halalnya, & khabar angin itu telah tersebar dan membuatkan ada pihak yang ragu-ragu. Pernah juga soalan mengenainya di ajukan kepada Ustaz Azhar Idrus di halaman FB rasminya, & jawab Ustaz Azhar Idrus ketika itu, seeloknya ditinggalkan terlebih dahulu. Alhamdulillah, akhirnya melalui halaman FB Tutti Frutti, Zam temui akan status HALAL nya melalui sijil yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM. Menjadi satu kepuasan apabila Zam dapat kongsikan maklumat seperti ini kepada orang ramai, & tambahan pula- Zam nak kongsikan hasil fotografi yang Zam hasilkan sewaktu ke sana bersama rakan tersebut (gambar diatas). Hehe.. Blog Zam ni memang banyak memaparkan hasil minat Zam dalam bidang fotografi, & kiranya entri tersebut adalah gabungan dari minat Zam terhadap fotografi, kegilaan pada makanan yang best & juga maklumat berguna yang ingin disebarkan kepada orang ramai :))

Itu sahaja untuk kali ini. Zam nak ucapkan terima kasih kepada saudari ANISA atas penganjuran segmen ini, & terima kasih juga kerana rajin berkunjung ke blog Zamani84 selama ni! Cayalah~!

9 comments:

  1. Join jugak la kita...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum zamani...selamat bersegmen yer...:)

    mama tag zamani yer...

    http://maszull.blogspot.com/2012/12/jom-join-contest-fotografi-ceriakan.html

    ReplyDelete
  3. tutti frutti memang faveret ! Hehe :B

    ReplyDelete
  4. dah baca post ni aritu...tahu pun dari blog zam jugak...nice choice for favourite post...thanks join...hargai sangat..blog best...topik pun best nak komen...

    ReplyDelete
  5. SEMUA BLOGGER DIJEMPUT JOIN "SEGMEN JOM UP FOLLOWER BY BE-LOG MEOW MEW"

    http://nikainaa.blogspot.com/2012/12/segmen-jom-up-follower.html

    ReplyDelete
  6. Waalikumussalam Mama, insya Allah Zam join :)) thanks sb jemput

    Sa MIC, mmg, tp mahal lor.. huhu

    Thanks ANisa sb anjurkan segmen ni :)))

    Ina, thanks sb jemput Zam :) Insya Allah Zam akn join ;)

    ReplyDelete
  7. Pernah rasa sekali je.. nasib baik status halal dah ada..

    ReplyDelete
  8. datang melawat dari segmen yg sama.. ^_^
    post yg menarik..
    http://lokmanramli.blogspot.com/2012/12/segment-my-favorite-post-2012.html

    ReplyDelete