e

Monday, February 18, 2013

Diam Bukan Bermaksud Mudah Dipijak- Sharnaaz



Sebelum beranggapan negatif dari spekulasi yang tidak tepat mengenai Sharnaaz Ahmad, ada baiknya jika membaca kenyataan dari beliau di sini. Apa yang Zam kongsikan di sini ialah kenyataan Sharnaaz berikutan dakwaan beliau mengenai kenyataan yang dibawakan oleh media tempatan yang bukan keluar dari mulutnya sendiri. Untuk artikel penuh, anda boleh hit di SINI. Kredit untuk sumber dari blog Beautiful Nara.


-Zam rasa Zam boleh faham apa yang dimaksudkan dengan kata-kata Sharnaaz. Korang pernah ada pengalaman ditemuramah oleh wartawan media massa, terutama dari akhbar tempatan? Pengalaman seorang kawan Zam sendiri, apa yang disampaikan darinya semasa sesi temuramah adalah berbeza dengan apa yang diterbitkan oleh akhbar beberapa hari kemudian, menerusi penulisan wartawan yang menemuramahnya. Sampai dia sendiri malu dengan apa yang dibaca. Kenapa agaknya, perkara seperti itu berlaku? Yang akhirnya menyebabkan kredabiliti seseorang wartawan yang menjadi pertaruhan..

5 comments:

  1. what the ?? ishh2... ND lala pon wat teruk gak

    ReplyDelete
  2. Erm.. Apapun masing2 ada hak mempertahankan pendapat, dgn syarat perkaa ni boleh diselesaikan dgn baik.. campur tangan media ni, kdg2 yg mengeruhkan keadaan

    ReplyDelete
  3. Kan....kadang2 putarbelit dari media yang buatkan keadaan lagi teruk. Headline penuh kontroversi, isi kandungan pun kadang-kadang ke laut.

    ReplyDelete
  4. kekadang media yg bearkan isu......

    ReplyDelete