e

Saturday, February 16, 2013

Kisah Ibu Kucing Selamatkan Anaknya Dalam Kebakaran




Scarlett seekor ibu kucing yang amat berani, penuh kasih sayang dan sanggup menghadapi pelbagai kemungkinan. Berbulu Calico, dan pernah menjadi tajuk utama di seluruh dunia dalam insiden mengeluarkan lima anak-anaknya untuk diselamatkan daripada api kebakaran ditempat tinggalnya. 

Berbalik pada kejadian itu, Scarlett tinggal didalam garaj di Brooklyn bersama-sama anak-anaknya. Ketika kebakaran itu berlaku, tiada ahli keluarga yang tinggal kerana keluar bekerja. Setelah dipadamkan api, anggota bomba dapat melihat kucing itu dengan perlahan-lahan membawa anak-anaknya berusia empat minggu dari bangunan yang telah hangus. Keadaannya yang hangus teruk, telinga ia terbakar, dia menyusun anak-anaknya agar selamat walaupun keadaan dirinya dengan matanya melecur serta teruk dan telah melekat dengan hidungnya, dan setelah kelima-lima anaknya selamat ia rebah dan pengsan. 

Ahli bomba David Giannelli mengambil kesemua kucing-kucing itu untuk dirawat. Akhirnya, kucing itu setelah sihat dan tinggal parut dimuka dan badannya, diambil semula oleh tuannya dan bersyukur atas keselamatan mereka. Kini Scarlett telah tiada lagi kerana kejadian itu berlaku pada tahun 1996 

-- copypaste Malaysia ria --
 
Carian Imej Google untuk Scarlett The Cat



Yang terbaru


21 comments:

  1. gambo yang terbaru tu...bulat betul

    ReplyDelete
  2. mulia sungguh hati Scarlett.. heran bila hari ni manusia boleh buang anak kat tong sampah n lubang jamban.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalah manusia tu dgn makhluk lain yang tak berakal

      Delete
  3. wow .tengok haiwan pon tahu erti kasih sayang...wahh makin bulat gabar yg terbaru

    ReplyDelete
    Replies
    1. makin berusia & membesar bagaikan juara di masa hidupnya.. :))

      Delete
  4. x silap sy.. kucing ni bkn dah xde ke?

    ReplyDelete
  5. kucing pun sayang kan anak...manusia anak2 di buang2..

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah nak tunjukkan pd manusia agaknya.. Wallahualam

      Delete
  6. haiwan pun sygkan ank..ni kan kita manusia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sifat semulajadi yg ada ppd setiap makhluk kan..

      Delete
  7. Aduhai sebak membaca kisah ni...:( Kucing pun penuh kasih sayang sanggup berkorban nyawa..

    ReplyDelete