e

Friday, April 19, 2013

Bila Mat Salleh Fasih Berbahasa Melayu



Pagi semalam, Zam & sebahagian warga sekolah berpeluang mengikuti pogram Nature's Walk untuk kali ketiga anjuran Sarawak Girl Guide Association bahagian Kuching. Aktivitinya, masuk hutan & mempelajari serba sedikit tentang flora & fauna yang ada di sana, sambil bersenam & menghirup udara segar. Dapat lah juga lupakan seketika hal-hal kerja di sekolah.. 

Dan seperti sebelum ni, salah seorang yang terlibat sebagai tulang belakang pogram ini ialah Datin Kate (gambar diatas). Zam tak pasti negara kelahirannya, mungkin Britain, & suaminya mungkin seorang bumiputera Sarawak. Zam segan lak nak tanya lebih-lebih.. Hehe

Apapun yang best, Datin Kate memang fasih cakap Melayu.. Dengan slang nya.. Terbaik la.. Suka dengar cara dia cakap. Tak pasti berapa lama dia dah menetap di Sarawak, tapi dari penguasaan Bahasa Melayunya, Zam rasa mungkin dah terlalu lama.

Gambar diatas, dia sedang menerangkan sesuatu tentang buah-buahan hutan kepada student. Yang pasti, dalam Bahasa Melayu.. Terbaik ;)


10 comments:

  1. Bangga kan bila kite dengar orang luar fasih berbahasa melayu... =D

    ReplyDelete
  2. org puteh pon nak berbahasa malaysia...nape org malaysia blagak nak berbahasa inggeris...heran boto lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bljr n mgusai ilmu bahasa tk slh, tp klu niat nk show off dgn penguasaan bhs inggeris tu, dh tk btulah.. kn ;)

      Delete
  3. ramai yg ckp bahasa melayu mmg senang.
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. zam pnh dgr juga tu.. ramai dh yg kt..

      Delete
  4. terbaikkkk ler.....I salute kalau dorang pandai menguasai Bahasa Malaysia....

    ReplyDelete