e

Saturday, April 6, 2013

Mengidam Nak Makan Soft Shell Crab

Makan ketam memang sedap, tapi apa yang melecehkan ialah apabila terpaksa memecahkan cengkerangnya yang keras untuk mendapatkan isi. Tapi bagaimana pula, jika anda dapat menikmati kesedapan keseluruhan isi ketam ~ termasuklah cengkerangnya? Bayangkan, seekor udang yang telah siap dimasak, lengkap dengan semua bahagian & anda dapat makan kesemuanya sekali tanpa perlu bersusah payah mengopeknya?

Bestkan..

Sebab tu, Zam teringin nak makan soft shell crab ni.. 




Dekat ruangan carian imej Google, kebanyakannya ketam ini digoreng rangup macam ayam KFC.. Perghh.. Sangat sangat menginginkannya.. 1st time tengok, dalam rancangan masakan di TV. Kawan Zam di Kuching ada bagitahu, di Sushi King ada menghidangkan menu ketam kulit lembut ni. Tapi Zam ni pula, was-was dengan status halal Sushi King.. 

Apapun, seorang rakan blogger di KB bagitahu satu tempat makan yang berdekatan rumahnya ada menjual hidangan ketam ini. Emm.. Balik KB nanti, nak keluar dengan blogger tu lah makan kat sana.. :)

13 comments:

  1. Sedapnya ketam....!

    ReplyDelete
  2. Aida pun suka ketam tapi tu lah bila membayangkan kena kopek satu2 kulitnya terus malas.. hehe. Macam sedap je bunyi ketam rangup tu.. ala2 udang goreng rangup.. nak tunggu zamani pergi lah nanti mesti zamani review :)

    ReplyDelete
  3. hahaha..memang tak nak makan ketam yang ade cengkerang lagi tu..cik akak tak reti nak makan benda yang payah nak makan..hihi...kalau yang isi terus tu..nak juga..hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Kak.. appn, kat srwk ni pun msti ada.. jom cari!

      Delete
  4. ingat janji ya siapa belanja siapa.. haha

    ReplyDelete
  5. wah nanti blik kelantan ajaklah sy jugak

    ReplyDelete
  6. ketam nie kulitnya lebih tebal dari isinya yg ciput....

    ReplyDelete
  7. Kusangkakan ada resepinya disini..tiada rupanya..hehehehe

    ReplyDelete