e

Sunday, April 7, 2013

Tak Boleh Pilih Bawang


Dah petang.. Maksud zam, waktu petang dimana sekejap lagi golongan Ibu2/Mak2/Isteri2 akan masuk ke dapur untuk menyediakan makan malam untuk keluarga. Dan Zam pun rasa tetiba nak tulis entri yang ada kaitan dengan golongan mak2 ni.. Hehe

Antara bahan masakan utama, biasanya ialah bawang merah kan. Teringat suatu masa dulu, waktu Zam mencari bahan masakan ini, layanan yang diberikan oleh peniaga itu memang lah tak best.

Waktu Zam memilih-milih bawang merah yang elok-elok dan masukkannya ke dalam raga, tiba-tiba si peniaga yang melihatkan Zam berbuat demikian bagitahu tak boleh pilih bawang. Terus diambilnya raga Zam, dan dituangkan semula semua bawang yang telah Zam pilih ke dalam timbunan bawang. 

Apa perasaan korang jika berada di tempat Zam? Rasa nak marah je kan. Boleh ke terima berniaga dengan cara macam tu? Isk3..

25 comments:

  1. setakat ni memang tak pernah kena macam tu lagi...kalau kena pun takleh cakap ape la,senyap je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. stgh org mgkn malas nk layan peniaga mcm tu kn..

      Delete
  2. hanya mampu bersabar.. biasa la tu.. kerenah manusia ada macam2.. :)

    ReplyDelete
  3. kenape pulak tak boleh nak pilih bawang??

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia takut yg dkt nak rosak tu tak dibeli org kut

      Delete
  4. la ada juga orang cam tu...kalau tak nak orang pilih...bungkus ler dalam pack kan..sabar je lah zam..

    ReplyDelete
  5. Memang nak marah..Saya tak beli dah dekat tempat tu..teruknya layan pelanggan.

    ReplyDelete
  6. mesti marah... kita pengguna berhak pilih apa yg kta nak beli.... cari je kedai lain kalau mcm tu.

    ReplyDelete
  7. lorhhhh , boleh gitu ?? peliknya..baik simpan je dlm stor kalau tak bg org pilih bawang..

    ReplyDelete
  8. ler..nape tak bleh pilih pulak..haish sabo je le..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kedai dia punya peraturan.. aptb kn..

      Delete
  9. Mcm tu pun ada yer zam... Adeeh... Memang kali terakhir ler masuk kat kedai tu kan zam... Huhuuu... Cian adik akak nie tau... Sabar yer zam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar je lah Kak Mell.. :)) Nasib dia tak kena sound balik

      Delete
  10. ajaibnya layanan itu!!

    xpenah g jmp peniaga mcm 2..nasib baik..kalo x aku jotos je~grrr
    (akumemanggarang)

    ReplyDelete
  11. erk.. first time dgr kes mcm abe ni.. biasanya kalau deno beli bwg, bleh je pilih.. sungguh tak patut tokey kedai tu... ish3

    p/s: thanks abe zamani support deno sokmo :')

    ReplyDelete
  12. ade ek camtu?kalau saya xjadi beli dah...

    ReplyDelete
  13. kalau saya...angkat kaki jalan.. pangkah kedai tuh...

    ReplyDelete