e

Tuesday, May 7, 2013

PV Blog Untuk Semalam (6 Mei)

Assalamualaikum & selamat petang. Entri kali ini sebenarnya satu perkongsian info untuk rakan blogger yang mungkin belum pernah atau jarang mempraktikkan teknik SEO dalam menarik pengunjung sekaligus menaikkan trafik & pageview blog. Sebenarnya semalam Zam menghasilkan entri secara santai, & maksud santai disini ialah dengan memetik mana-mana sumber berita, meletakkannya di blog (copy & paste) & memberi sedikit ulasan. 




Agak terkejut melihat PV sejumlah 6,537 untuk semalam (6 Mei) pagi tadi. Sebelum ini, jumlah PV sedemikian hanya boleh diperolehi sewaktu Zam menjadi admin di Page Tengku Nizam [com] di FB (page ini mempunyai 146K liker, jadi mampu menarik sejumlah besar pengunjung dalam satu-satu masa). Zam pun sebenarnya tidak sempat untuk mencari idea menulis panjang lebar untuk setiap entri semalam kerabna sibuk, tapi dengan menggunakan keyword berkenaan topik-topik politik selepas PRU 13 seperti Menteri Besar Baru Kelantan, Keputusan Rasmi PRU 13 Bagi Parlimen Negeri Pulau Pinang, Selangor, Kelantan dan Keputusan Rasmi PRU 13 Untuk Setiap Dun & Parlimen ia mampu menarik sejumlah besa pembaca. Apa yang penting, kombinasi keyword dan isu yang hangat diperkatakan boleh memberi impak kepada trafik blog.

Nak tahu lagi tentang SEO? Apa itu SEO dan sebagainya? Anda boleh hit di BLOG HASRUL HASSAN untuk mencari segala info yang diperlukan. Akhir-akhir ini Zam kerap korek rahsia & teknik blog disana. :))

17 comments:

  1. hehe..tahniah bro ..saya dalam seminggu ni masih maintain je 2000-3500 .. belum boleh lawan bro .. hehehehe ..tahniah bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok tu.. Zam dulu susah nak dptkan 2k lbh ty.. Baru2 ni je fokus dgn serius utk praktikkan SEO

      Delete
  2. wah hebat tu dik zam :)...cik akak bila lagi nie..hihi...tak dapat nak setanding dik zam..huhu

    ReplyDelete
  3. Hebaaaaat! :D
    Selamat kak Zam. Semoga PV kak Zam terus dan terus meningkat lagi dari masa ke masa. ^^

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Thanks Kak :))) Semua pn boleh cuba :))

      Delete
  5. wah... hebat. tahniah zam.

    From,

    Nasz

    www.mohdnaser.com

    ReplyDelete