e

Wednesday, June 5, 2013

MasterChef Selebriti 2 Episod 28 | Cat Farish Tersingkir!



Selepas mengharungi pertarungan sengit dalam Cabaran Sajian Luar di episod 27, akhirnya keputusan yang diumumkan tidak memihak kepada Pasukan Biru yang dianggotai oleh Celina, Cik Ta, Syura & Cat Farish sekaligus menempatkan mereka ke cabaran penyingkiran. Namun peluang telah diberikan melalui ujian kemahiran untuk menyelamatkan seorang peserta dari tersingkir. Apa yang perlu dilakukan ialah menyediakan meringue dari telur putih. Caranya, memukul telur putih tersebut sehingga kembang di dalam mangkuk dan apabila mangkuk ditelangkupkan, meringue tersebut tidak tertumpah dari mangkuk.

Celina berjaya menyelamatkan diri dengan ujian ini, manakala Cat Farish, Cik Ta & Syura perlu menyediakan hidangan di Cabaran Penyingkiran menggunakan meringue yang disediakan mereka.

Keputusannya, Cek Ta & Syura terselamat dengan menyediakan pavlova, manakala Cat Farish menjadi peserta yang tersingkir dalam episod ke 28 ini. Walaubagaimanapun, beliau berjaya menyumbangkan sebanyak RM7000 untuk badan kebajikan MERCY Malaysia :)



4 comments: