e

Tuesday, August 27, 2013

Lagi Kes Tertinggal Anak Dalam Kenderaan Berkunci

Assalamualaikum & selamat petang. Lagi kes tertinggal anak dalam kenderaan berkunci, dan kali ini di Ipoh, Perak. Peristiwa seperti ini seharusnya dijadikan iktibar bersama supaya tiada yang menyesal tak berkesudahan di kemudian hari. Apapun, hendak disalahkan di sebelah pihak, kena berpada-pada juga sebab kes terlupa ni boleh berlaku kepada sesiapa pun. Semoga kita semua dijauhkan dari kejadian seperti ini..




Ipoh: Seorang kanak2 lelaki menangis sekuatnya dan memangil inbunya agar dikeluarkan dari kereta MPV milik ibunya yang diletak dihadapan Hospital Fatimah, Ipoh, Perak.

Ketua MCA Ipoh Datuk Seri Micheal Chong berkata dia senditi menyaksikan pengalaman malang budak lelaki tersebut yang terperangkap pada hari sabtu lalu. Dia amat berharap agar perkara seperti ini tidak berulang lagi. 

Dari dalam kenderaan tersebut dapat dilihat yang dia telah berpeluh dengan banyak manakala enjin telah dimatikan, kemungkinana kanak2 tersebut telah terperangkap selama setengah jam. dia menambah sekiranya tidak ada sesiapa yang perasan kanak2 malang tersebut kemungkian dia akan mati kelemasan dalam kenderaan sepertimana trajedi yang berlaku terdahulu.

11 comments:

  1. ya Allah..ada lg kes mcm nie..huhu

    ReplyDelete
  2. tak amik pengajaran langsung dari kes2 sebelum ni..

    ReplyDelete
  3. aduh, kenapa la ditinggalkan.. x paham bahasa betol la ibu budak ni.. bukan x tahu banyak kes2 sebelum ni dah jadi..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum..salam ziarah!! Jemput ziarah blog saya ;)
    http://supplementforall.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. ISH..XAMIK IKTIBAR LAGI KE KES BEFORE NI

    ReplyDelete
  6. salam syawal & ziarah..

    tak tahu nak kata apa bila si ibu sanggup tinggalkan anak dlm kereta camtu.. tapi if sbb terlupa tu tak boleh nak ckp ape dah.. kadang2 kita terlupa..lumrah sifat manusia yg pelupa.. cuma bab terlupa "anak dlm kereta" ni agak sukar nak diterima dek akal.. anak tu..takkan tak teringat langsung kan..

    wallahualam..

    ReplyDelete
  7. maaf nak cakap...kasar sikit tapi.. mak apak buak tu bo**h ke? tak serik ke dgar kes sebelum ni? menzalimi anak sendiri... teruk perangai!

    ReplyDelete
  8. takleh nak salahkan sape2, nama lagi manusia. manusia mudah lupa. bukannya sengaja parents nak tinggalkan anak. anak kot, sape tak sayang? sebanyak mana pun kita berhati2, kalau dah ajalnya datang cara macam tu. datang lah jugak ajalnya. tak elok la nak tuduh yg bukan2 kat parents berkenaan. kejadian2 yg berlaku sebelum ni pun, bukannya parents sengaja. diorang lagi teruk trauma bertahun2.

    apa2 pun kita kena la jgk tanam dalam diri supaya prihatin sentiasa dengan keadaan sekeliling. yang penting, sentiasa berdoa supaya ahli keluarga kita selamat dan jauh dari ditimpa mala petaka.

    ReplyDelete
  9. hairan masih ada yang tak prihatin tentang hal ni.

    ReplyDelete
  10. Apalah nk jadi erk, bnyk2 yg kahwin takda anak, ni yg ada tak mo jaga betui2, tak paham..hurmmm

    ReplyDelete
  11. Jangan la pisang berbuah berkali-kali.. Kesian pada yang tak berdosa..

    ReplyDelete