e

Friday, October 11, 2013

Gambar Juruterbang Yang Terkorban Dalam Nahas Kapal Terbang MasWings Di Kudat

Marc Joseph-Co-Pilot - 22 Tahun
(sumber gambar)

Assalamualaikum dan selamat malam. Tentang berita nahas kapal terbang Maswings di Kudat ini, Zam mula mengetahuinya dari blogger UZU (Emas Putih) sewaktu berada di Lapangan Terbang Kuching untuk pulang ke KL petang tadi. Pada waktu itu, tiada sebarang berita tentang kemalangan jiwa yang berlaku sehinggalah sebentar tadi, pengumuman tentang mangsa yang terkorban di kongsikan di blog-blog. 

Memetik kata-kata dari page MASwings di Facebook:

[STATEMENT BY MALAYSIA AIRLINES GROUP CEO, AHMAD JAUHARI YAHAYA] MH3002 Incident At Kudat, Sabah We deeply regret the incident in Kudat of flight MH 3002 on Thursday, October 10, 2013. 

The aircraft, with Registration Number DHC6 9M-MDM, departed from Kota Kinabalu to Kudat with 14 passengers and two technical crew onboard landed in the vicinity of Kudat Airport at 2.50pm. 

Out of the 16 onboard, 15 are Malaysians and one Filipino national. Regrettably there have been two fatalities (of which one is the MASwings Co-Pilot) and two injuries.

Takziah diucapkan kepada ahli keluarga mangsa yang terlibat dalam nahas ini. Kasihan juga bila mengenangkan ada yang terkorban di dalam insiden yang berpunca dari keadaan cuaca (angin) yang kuat, yang menyebabkan pesawat tersebut tersasar dari landasan semasa mendarat.  

5 comments: