e

Wednesday, October 2, 2013

Layan Masterchef All Stars Episod Akhir


Assalamualaikum & selamat petang :) Menjengah waktu makan malam ni, Zam rasa sesuai juga kalau Zam ketengahkan entri berkaitan masak memasak. Setelah bersiaran 17 episod selama 3 minggu lebih, hari ini merupakan hari terakhir untuk episod Masterchef All Stars Australia ditayangkan di Life Time 709. Bagi yang minat memasak dan punyai masa terluang, rancangan seperti ini mungkin menjadi salah satu kegemaran mereka. Walaupun resepi dan cara masakan tidak ditunjukkan dengan teliti dan terperinci, sekurang-kurangnya masih terdapat banyak tips dan panduan memasak yang dikongsikan untuk manfaat bersama. Kan?

Bagi rakan blogger yang masih baru dengan rancangan ini, Zam berikan sedikit info untuk anda. Menghimpunkan 12 peserta terbaik dari musim pertama (2009-pasukan biru), musim kedua (2010-pasukan merah) dan musim ketiga (2011-pasukan kuning), setiap dari mereka sebenarnya bertanding sesama sendiri dalam meraih gelaran Juara Masterchef All Stars sekaligus mengumpulkan dana sebanyak mungkin bagi badan kebajikan pilihan masing-masing (seperti rancangan Masterchef Selebriti kita).


Peserta Masterchef Australia 1 - 2009

Peserta Masterchef Australia 2 - 2010

Peserta Masterchef Australia 3 - 2011

Sehingga episod ke 18 malam ini, tinggal 3 saja peserta dari setiap pasukan yang berentap dalam merebut gelaran Juara Terhebat diantara mereka yang hebat-hebat. Bukan sesuatu yang mudah tu.. Apapun, kepada anda yang terasa ingin menontonnya, jom layan rancangan ini di saluran 709 Life Time sekarang ;)

PS: Solat maghrib dulu ye.. ;)

14 comments: