e

Tuesday, October 8, 2013

Pantun Sempena Dapat Gaji Awal Khamis Ini



Assalamualaikum & selamat malam. Kepada penjawat awam, tentu ramai yang dah alert bulan 10 ni, gaji akan masuk lebih awal dari biasa, iaitu pada 10 Oktober-Khamis ini. Kesnya, sebab minggu depan dah nak Raya Haji. Jadi atas rasional duit tu nak digunakan sempena perayaan, maka pemberian gaji diawalkan. Perkara ni, ada pro & kontranya. Korang pun tentu faham kan. Apapun, jom layan pantun ini untuk peringatan bersama ;)

Lusa dapat gaji,
Jom baca jadual yang di beri,
Ku rasa bagai bermimpi,
sebab hujung bulan lambat lagi,

Lusa dapat gaji,
Syukur kepada Ilahi,
Dapat gaji awal bulan ini,
Sempena Hari Raya Haji

Lusa dapat gaji,
Gaji bulan depan lambat lagi,
Rancang budjet berhati-hati,
Silap budget makan Maggi



26 comments:

  1. hihi..tulah dik awal gaji masuk..tapi tunggu bulan nov lambat lagi

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah....pencen pun kuar awal....insya-Allah anak akak pun bagi duit cepat....hihi

    ReplyDelete
  3. Gaji masuk awal atau lewat sy tetap ambil 28hb..
    Normal ke x?
    Haha

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum...zam,

    silap hari bulan mselim3 makan maggie...huhuhu kena berhati2 berbelanja..

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.. huhu... hati2 bblnja lps ni

      Delete
  5. sy lg teruk...igtkan dpt gaji hari selasa....tp td tgk xdek lagi, hampe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulh, rmi gak yg ingt selasa sb mmg ada dlm sstgh jadual, hr selasa

      Delete
  6. Kna jimat2... x lalu mkn megi kut.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sstgh org, mmg xdpt mkn megi.. mgkn sb dh muak

      Delete
  7. haha....dpt gaji awal agak bahaya bgi mereka yg x pandai budget...mmg ada pro & kontra...Nice pantun.

    ReplyDelete
  8. Hahaha comel je pantunnya :)

    Entry Terbaru : http://lotsoflovebyshakira.blogspot.com/2013/10/bikin-dialog-gambar-minah-ni-kalau-nak.html

    ReplyDelete