e

Sunday, October 13, 2013

Tersenyum Tengok Ranking Alexa- Capai Sasaran Bawah 500 :)



Assalamualaikum & selamat malam guys~ Dalam entri malam ni, seperti tajuk yang tertera sebenarnya Zam nak ucapkan terima kasih juga kepada para pengunjung yang selama ini tanpa jemu datang menjenguk dan meninggalkan jejak di blog ini. Ranking bawah 500 ni mulanya dirasakan agak mustahil untuk dicapai, sebab ranking blog ni naik menurun tak menentu (kadang-kadang aku rasa Alexa ni macam main-main dengan aku). Tapi lepas terus berblog seperti biasa, alhamdulillah ia mula menunjukkan peningkatan yang diharapkan.

Teringin nak melihat ranking blog sendiri macam Zam? Mudah saja, pergi ke www.alexa.com dan daftarkan blog anda disana. Sebenarnya, ranking ni penting juga untuk mempromosi blog masing-masing. Alang-alang berblog, biar sampai hasilkan sesuatu yang positif :)

PS: Sebenarnya kan, anda pun boleh capai ranking yang bagus.. Percaya.. Langkah pertama, dapatkan cara-cara menaikkan ranking di internet, dan aplikasikannya. Seterusnya, sabar dan terus berusaha hasilkan entri menarik untuk tatapan pembaca, okies ;)

PS#2: Bab loading time tu paling tak tahan.. tahap siput sedut!

20 comments:

  1. tahniah... hadiah hari raya haji la ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadiah raya haji ae? hehe.. appn thanks Marou ;D

      Delete
  2. tahniah abe!!!! yeay! deno seribu lebih lagi... T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks dik! Appn, teruskan berblog ye ;) Insya Allah naik tu

      Delete
  3. salam.saie bru nak daftar nim.nice blog ^_^

    ReplyDelete