e

Tuesday, January 28, 2014

Datuk Seri Anwar Ibrahim Sebagai Menteri Besar Selangor Yang Baru


Assalamualaikum dan selamat petang. Datuk Seri Anwar Ibrahim Sebagai Menteri Besar Selangor Yang Baru- merupakan topik yang menjadi viral di page-page politik di FB sejak semalam. Terdapat beberapa percanggahan yang diterima dari pihak yang berbeza di sana, menjadikan kesahihan perkhabaran itu tidak dapat di sahkan dan mengelirukan banyak pihak. 

Khalid Ibrahim Minta Henti Spekulasi Jawatan Menteri Besar Selangor

Untuk mendapatkan maklumat yang lebih sahih, ada baiknya jika orang ramai mengunjungi laman media rasmi kerajaan negeri Selangor di pautan ini: http://tvs.selangorkini.net/43521/henti-spekulasi-jawatan-mb-khalid-ibrahim/. Sebagai kesimpulannya, beliau menjelaskan bahawa mana mana menteri besar yang ingin melepaskan jawatan tersebut, mereka tidak boleh membelakangkan institusi raja. Beliau menegaskan lagi, bahawa tiada perbincangan dibuat bersama institusi raja tentang hal melucutkan jawatannya sebagai menteri besar, dan meminta semua pihak menghentikan spekulasi tersebut.

PS: Kadang kadang suka ambil tahu hal politik ni :)


16 comments:

  1. eh..dah letak jawatan ker Yb khalid ibrahim..??

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum...zam,

    wahhh...biar benar nie...

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam... sekadar spekulasi sebenarnya

      Delete
  3. ada terbaca juga zam dulu semalam.... bila berkuat kuas yer kalau betul?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya ni semua spekulasi je kak :)

      Delete
  4. Haih... abak ada dngar daripda kawan tdi.. huhu

    ReplyDelete
  5. Pening dah aku..haha, ada kata bakal letak jawatan ada yang tak ada..

    ReplyDelete
  6. Aku rasa mungkin jawatan tu diorang nak bagi aku. Hehehehe... Politik memang ada macam² ragam. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete