e

Monday, January 13, 2014

Malas Nak Mandi!



Ahaa.. Ada sesiapa kat sini ada perangai malas nak mandi? Baik mengaku cepat.. Hahah.. Apa yang Zam nak kongsikan kali ni bukanlah tentang tabiat malas nak mandi macam budak budak tu, tapi adakalanya, ada faktor yang buat kita rasa malas nak mandi dalam satu-satu masa. Contohnya, macam cuaca sejuk, kan?

Benda ni berlaku kat Zam tadi.. Waktu petang- biasalah kena mandi kan.. Tiba-tiba dalam nak mandi tu, rasa tak nak mandi pula.. Mungkin sebab cuaca sejuk, sebab sebelum tu hujan.. 

Tapi Zam paksa diri juga untuk mandi.. Busuk ar kalau tak mandi & kalau Zam tertidur lepas tu, memang haru lah.. Jadi nak tak nak, kena mandi gak petang ni!

Nak dijadikan cerita, lepas selesai mandi, Zam rasa seram sejuk semacam.. Dahi ni panas je.. Eh kenapa tiba-tiba ni?

Dush! Baru Zam teringat.. Masa balik dari kerja tadi, Zam terkena hujan.. Adoi.. Zam leh lupa lak.. Sepatutnya masa mula mula sampai rumah tadi, Zam kena mandi terus.. Tapi sebab letih, Zam terus baring & hampir terlelap bila sampai rumah.. Adoilah..

Ni baru teringat, ada stok ubat baru beli hari tu.. Baik Zam makan cepat.. Huhu

16 comments:

  1. Kna stanby dh tu.
    Kang mlarat pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. alhamdulillah beringat nak bli panadol hari tu.. thanks Shark :)

      Delete
  2. Sama la...sampai skrg pn xmandi lagi :D sejuk 1 pasal. lepas berbuka td makan banyak... tunggu jap lg bru nk mandi ngeee. apa pun semoga zam cpt sembuh :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo... puasa sunat isnin ae? bagusnye :)) aminn.. dah telan ubat td.. thanks budu utk doanya :))

      Delete
  3. Replies
    1. take care Vee.. kena makan ubat tu, k

      Delete
  4. rehat je malam ni, lagi elok kalau dapat minum sup panas2...sure okay punya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngidam kfc la pulak.. hehe.. nk kn g mkn dlu, bru rehat

      Delete
  5. Singgah sini, sudi2 la datang ke blog saya ye......

    Keluarga Syamsul Yusof Risik Puteri Sarah Liyana -> http://syokbah.com/keluarga-syamsul-yusof-risik-puteri/

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks MR~ insya Allah ;) thanks sb dtg sini

      Delete
  6. Kalau sejuk mandi ngan air panas jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya Allah Engku :) klu tak ok lg Zam mandi air panas esok

      Delete
  7. bila demam makan paracetamol 2 bijik, tidur... insyaAllah baik lepas tu, kalo tak baik jugak esoknya tu silalah pergi ke klinik amik antibiotik... heheh

    ReplyDelete
  8. kalau dah kena hujan kena mandi kalau tak mesti kena demam @ sakit kepala......

    ReplyDelete