e

Tuesday, February 4, 2014

Mudahnya Mengajar Dengan Bantuan Aplikasi Abacus Di Playstore


Assalamualaikum dan selamat malam semua.. Zam baru je selesai bantu anak buah yang nombor 2 tu siapkan kerja rumahnya.. Topik abacus untuk tahun 1.. Walaupun ada buku teks, rasanya lebih praktikal kalau ada abacus yang sebenar untuk memudahkan pembelajaran, tapi bila diingat semula, Zam tak ada abacus di rumah.

Tiba-tiba dapat idea nak cari aplikasi abacus di Playstore. Alhamdulillah, Zam jumpa yang sesuai digunakan untuk mengajar anak buah. Zaman teknologi canggih serba serbi ada ni, baik digunakan sepenuhnya. Dalam masa yang sama, dapat berjimat juga, kan :)

14 comments:

  1. dari dulu sampai sekarang..tak pandai2 main abacus

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin tak ada peluang kot.. klu cuba, mesti aswan rasa mudah sgt bljr abacus ni :)

      Delete
  2. Replies
    1. sampai semalam je masa entri ni ditulis.. pagi td zam dh blik ke kuching semula

      Delete
  3. Replies
    1. nanti leh cuba download aplikasi tu n main2 :)

      Delete
  4. x reti pakai abacus...calculator gak jd pilihan..hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa kalau cuba, mesti akak rasa betapa mudahnya abacus ni :D

      Delete
  5. x pandai langsung guna abacus ni. tgk2 anak sulung saya kena belajar maths guna ni. bercinta pulak tu nak belajar..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa mudah je kan? lps ni mesti suka main congak2 dgn abacus tu

      Delete
  6. tringat dlu mase darjah satu bljar abacus dgn ckgu cina, mmg laju kepala otak nak conggak biji abacus tu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah bagusnyyaaa :D zam dlu tak prnh diajar pun guna abacus ni kt skolah

      Delete