e

Thursday, February 27, 2014

Renungan Bersama: Jangan Ganggu Tugas Jurukamera Di Majlis Perkahwinan


Assalamualaikum & selamat tengah hari. Umumnya di majlis perkahwinan, tentu ramai yang berebut nak ambil gambar pengantin dengan telefon di tangan kan. Tak kurang juga mungkin ada dikalangan tetamu yang mempunyai kamera DSLR sendiri, dan ingin merakamkan saat indah dan manis itu. Apapun, jangan kita lupa pada jurukamera yang telah diberi sepenuh kepercayaan oleh pihak pengantin untuk merakamkan kenangan di hari bahagia mereka.

Bukan apa, takut kita ni mengganggu tugasnya, nak nak lagi ketika detik detik istimewa yang mungkin hadir hanya dalam sekelip mata. Kalau terlepas disebabkan dihalang oleh orang lain, sayang juga.. Setakat ni, belum lagi Zam dengar jurukamera rasmi menegur orang ramai atau merungut di depan mereka. Mungkin sebab nak menjaga hati tetamu lain.. Jadi sama sama beringatlah kita, ya :)

PS: Selalu ingatkan diri sendiri tentang ini bila ke majlis rakan.. Aku bukan jurukamera utama, so jangan over2.. Dan biasanya, Zam akan biarkan jurukamera utama snap dulu gambar yang diinginkannya, dan barulah Zam snap.. 

16 comments:

  1. erm...betul tu...klu nak ambil gambar pengantin pun jangan lah over...biarlah jurugambar utama yg mainkan peranan... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting, jgn halang peluang & angel yg nk diambil oleh jurukamera

      Delete
  2. yelah,sekarang ni ramai sangat photographer yang tak bertauliah dok ambil gambar..hahaha
    penting ni untuk ingatkan diri sendiri sebab dia cari makan kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak bertauliah tak apa, boleh je ambl asalkan tak mengganggu jurukamera punye shoot.. yezza.. sb kna ingt dia tgh jalankan tugas dia

      Delete
  3. heheheh.. yer laa kan...memang salu jadi mcm tu.. hinggakan susah cameraman nak tangkap gambar yg betul2 cun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kna beringat, jangan sampai kacau photographer

      Delete
  4. betul tu..sian kat pengantin..nak tengok gambar kat jurukamera, sikit je dapat karang

    ReplyDelete
  5. SALAM ABG ZAM. TUL TU. KITA DAHULUKAN DULU SI JURUKAMERA.

    ReplyDelete
  6. hehe..same lah..biar photographer ambik gambar dulu, baru kita ambik bahagian pulak..

    ReplyDelete