e

Monday, March 3, 2014

Nasi Goreng Dengan Telur Bakar


Assalamualaikum & selamat malam semua. 

Dah lama rasanya tak kongsikan entri masak-masak di blog. 
Kebetulan, bila terfikir & teringin nak makan telur separuh masak, Zam buat nasi goreng kemudian pecahkan sebiji telur elok elok diatasnya, sebelum dibakar di dalam oven untuk beberapa minit. 

Hasilnya, seperti dalam gambar diatas. Sebab tak pernah kongsikannya di blog, jadi Zam berbuat demikian.

Zam sengaja buat telur separuh masak, sebab Zam suka makan telur kuning yang meleleh keluar bila kita memotongnya, nak-nak lagi dengan nasi goreng. Terbaik ar

PS: Resepi nasi goreng boleh dibuat mengikut selera anda. Cuma telur tu, Zam bakar menggantikan goreng menggunakan minyak dalam kuali.

21 comments:

  1. Replies
    1. kalau ada oven di rumah, mmg mudah.. bakar je :))

      Delete
  2. Memang ramai minat kuning telur cair...hehe

    ReplyDelete
  3. Lama mana taruk dalam oven? suhu? cer citer sikit... sat lagi letak2 hangus pulak whoaaahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. zam sbnrnya cuba2 je ni.. lebih kurang 10 minit dgn suhu 150.. kalau nampak masih mentah, tambah 5 minit lagi.. selamat mencuba :)

      Delete
  4. zam goreng nasik tu dulu then masuk dlm oven bape lama plak?...ce citer sket..bleh akak cuba try test ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 zam cuba 10 minit dengan suhu 150.. kmdn zam tambah lagi 5 minit sb telur tu tak masak mcm yg zam nak.. selamat mencuba ye

      Delete
  5. lagi bagus masak tanpa penggunaan minyak. sue pun kalau masak skang ni, lbh suka guna pemanggang ajaib. sihat tanpa kolesterol :D

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. zam suka rasa telur separuh masak tu :))

      Delete
  7. uik.. telur bakar.. x penah buat agik ni.. hehehe... unik tu.. ;)

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. insya Allah nt zam terjah kat blog & hanis gtau ye

      Delete
  9. nasi tu tak kering ke bile masuk oven cikgu ???

    ReplyDelete