e

Monday, April 21, 2014

Adakalanya, Kita Nak Tahu Sejauh Mana Kemampuan Kita

Ada masanya, kita rasa kita nak tahu sangat sejauh mana kemampuan kita melaksanakan satu-satu tugas.

Mungkin sebab ia bidang yang kita minati, jadi cara untuk kita nak tahu sejauh mana kemampuan kita, kita akan galas tugas tu sehabis baik.

Masa tu, mungkin ada yang berjaya, dan mungkin akan ada yang baru sedar, sesuatu minat yang disangkakan mudah untuk dilaksanakan, sebenarnya mencabar.

Pada yang berjaya, tahniah. 

Tapi pada yang kurang berjaya?

Tak mengapa, itu akan jadi pengalaman buat kita kan

Baru kita tahu, di mana kelemahan kita dalam sesuatu perkara yang kita minati. Lepas tu, perbaiki.

Smile :)

Terima kasih sebab luangkan masa membaca entri Zam ni.

PS: Lakukan apa sahaja minat anda dengan bersungguh-sungguh :)


12 comments:

  1. fine iman penah merasa... bila dah berjaya, iman akn pndang bawah.. " owh, aku penah berada dibawah "

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambil peluang utk muhasabah dri kan :)

      Delete
  2. when there's a will, there's a chance .

    ReplyDelete
  3. tiada kegagalan, cuma cabaran... :)

    ReplyDelete
  4. cuba untuk lakukan tugas sehabis baik....baru boleh berpuas hati...

    ReplyDelete
  5. saya suka pidato, bila dpt no. 2 die rase mcm hmbar sikit, taktahulah thn ni dpt no berape. peringkta sekolah je pon en. :33

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe :)) kita cuba upgrade lg dri lps ni

      Delete