e

Monday, April 28, 2014

Nak Berjimat Dengan Makanan


Assalamualaikum & selamat malam.

Entri kali ni sebenarnya tentang produk makanan kucing untuk Ah Keng. Kalau dulu Zam cerita tentang ProDiet, hari ni Zam cuba pula makanan kucing yang disyorkan oleh rakan Zam di sekolah, iaitu Kak Nor

Kebetulan pula, setelah lama mencari, Zam terjumpa jenama ni waktu mencari Prodiet untuk Ah Keng petang tadi, sambil mencari barang dapur. Memang murah lah, dua bungkus tu (500 g + 500 g) baru RM8.40. Kiranya RM4.20 untuk sebungkus 500 g. Jadi cancel beli Prodiet.

Seboleh-bolehnya, Zam nak berjimat dalam keaadaan sekarang. Bila berbelanja barang dapur, sekejap je RM50 boleh habis, biarpun sikit je.

14 comments:

  1. kalaulah ada kucing ............. huhuhuh

    ReplyDelete
  2. betul tu abe zam... kite kalau boleh berjimat baik berjimat kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm tu lh.. sb bnyk lg nk dibli skrg ni

      Delete
  3. kucing umah sy ni kuat makan....haritu ada juga beli proDiet tp dimuntahkan nye balik...tak biasa la tu kot...so, terpaksa cari yg lain.

    ReplyDelete
  4. betul la, nilai matawang kita makin hari makin susut... ah keng mesti paham punya, yg tu pun nampak mcm cedap juga ;3

    ReplyDelete
  5. kat tmpt yui sbgkus rm3.50. beli 3 rm 10 =)

    ReplyDelete
  6. kucing pun nk mkn sedap jugak kan ;)

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum zam, wahh bestnya.. memang kena pandai berjimat. rm50 macam rm10 je rasa. hahaha singgah menabung darlie sini~~~

    ReplyDelete
  8. Best kan ada kucing tapi nak buat macam mana mak saya tak suka kucing ni jadi saya tak bolehlah bela kucung ni

    ReplyDelete