e

Wednesday, April 2, 2014

Sudu Seno


WW: Dalam dialek Kelantan Terengganu mentadak mentadu (praying mantis) ni dipanggil Sudu Seno/Sudu Senor.. Siap ada lagu lagi untuk sudu seno ni.. ;)

20 comments:

  1. paling glamour binatang nie masa sekolah dlu...

    ReplyDelete
  2. uik ada lagu? lagu macam mana tu zam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih kurg mcm ni: Sudu senor sudu senor mok mu tidor lagu mana?

      lps tu sudu seno tu akan bergerak lps dgr lagu kita.. biasanya mcm tu lah.. hehe

      kredit to mr. Zamizi

      Delete
    2. kalau belah melaka lagunya mcm nie...
      mentadak mentadu adik tidur macam mana...?
      Adik tidur macam nie...(tgk gaya mentadak mentadu tu...)
      hihiihi......

      Delete
  3. Hahaha lamer tak tgk binatang nie ...
    Kalau blk kg selalu gak jumper ..
    Org teganu panggil sedu senung Zam ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat bandar susah jumpa kot.. hehe

      ooo... sudu senung ye

      Delete
  4. Zam..akak Klate jugok tapi kami panggil kekcong..kekcong2, macamana org tu tido...itu yg biasa kami main if nampak mende tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kek cong ke? hehe zam baru tahu kak

      Delete
  5. Replies
    1. kekcong ae? hehe ade nama lain rupanya

      Delete
  6. aiyokk..nama dya mcm2 noo..
    husna pnggil mntadak jaa..

    ReplyDelete
  7. sudu seno?
    1st time dngor ni zam..
    x tau plak org ganu panggil nie.
    thanx for share,

    ReplyDelete
  8. Sudu senor sudu senor mok mu tidor lagu mana... teringat masa kecil dulu sentiasa nyanyi lagu ni bila jumpa sudu senor

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa terima kasih ye utk lagu ni.. zam cri tp tak jumpa td

      Delete
  9. dlu mse kcik sll tangkap mentadak ni dan belalang. memang habit main dgn binatang ni. dlu kt rumah da padang rumput, skrg dh kena simen. jd habit tu dh pupus.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo mcm tu pula kisahnye ye :) zam suka main kumbang badak

      Delete
  10. Kita takut.. haha pernah dulu kat skolah budak laki duk baling kat tudung, amekkaw melalak.. hehehe

    ReplyDelete