e

Thursday, May 8, 2014

Angkut Barang Memasak Bawa Ke Depan TV


Assalamualaikum & selamat malam semua.

Balik dari sekolah petang tadi, macam-macam rasa nak kena buat.

Labu yang dibeli semalam dari peniaga jalanan, belum pun Zam belah nak buat labu sira. Lupa.

Perut lak lapar giler, teringin nak masak ni.. Kena la ke dapur. Tapi rancangan feveret Zam Masterchef Australia tengah keudara. Acener?

Terus Zam angkut labu, pisau, alas pemotong, bawak depan tv. Sambil layan MC, sambil kupas & potong labu tu kecik-kecik.

Nasi, tengah masak. Kentang goreng untuk lauk, tengah ditinggalkan dalam kuali kat dapur dengan api yang perlahan. Zam masih kat depan tv, layan MC sambil siapkan labu.
Zam buat multi tasking!

Jap lagi ni, nak parut gula melaka lak untuk labu sira. Kalau rajin, esok bawak ke sekolah. Ade kawan-kawan yang dah tanya bila Zam nak bawak lagi labu sira ke sekolah.

14 comments:

  1. iqha selalu kena marah dengan mak kalau buat kerja dapur depan tv..berkecah katanye..haha..
    ~moodblogwalking~

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg berkecah dh td.. hehe.. tu sb tak elok buat dpn tv

      Delete
  2. memang betul2 multitask nih..heehe

    ReplyDelete
  3. selalu buat yang sama .. kekdg mata banyak dgn tv drpada membuat kerja hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa same ar.. kdg2 tak siap kje, tp rncgn tv dh hbis

      Delete
  4. Hahaha akak pon kalau dah suka satu2 rancangan mmg akak akan angkut semua bahan kat depan Tv..kdg2 suami pon tegur nak tgk tv tgk la tv tak yah la rajin2 layan barang dapur ..barang dapur tempatnyerr kat dapur ..huhuhu ..Tapi akak buat tak tau jer janji tv akak tgk kerja dapur akak buat hahahaha ..Zam akak ada tag Zam kat sini http://akifimtiyaz3.blogspot.com/2014/05/liebster-award-lya-kena-tag-laaaa.html sudi2 la kalau rajin jawap yerr ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha menarik.. zam boleh faham knp nak gak buat kje dpur dpn tv

      btw, insya Allah nnti Zam terjah ye ;) thanks sis

      Delete
  5. aiyoo zam, jangan terpotong jari sudahlah... mata tertumpu kat tv, tangan pulak dok potong labu... ehehee X3

    ReplyDelete
  6. hehee..dah rupe org pmpuan..shida pn cmtu lah kalo cite fav mmg bawa sume skali kdepan hahaa ^_^

    ReplyDelete
  7. hahaha..husna selalu jugak..
    sibuk tak nak tinggalkan tv..:p

    ReplyDelete