e

Tuesday, June 17, 2014

Nasi Arab Boleh Jadi Purple Kalau Macam Ni


Assalamualaikum & selamat tengah hari semua :)

Ahad lepas, Zam ada bagitahu Zam nak buat Fattoush bersama dengan Nasi Arab. Jadi ada yang request gambar fattoush tu bila dah siap, maka Zam kongsikannya di sini. Fattoush tu yang rupanya seakan-akan salad, seperti yang ditunjukkan dalam gambar sebelah kanan, bawah.

Selain tu, Zam ada buat raita yang berwarna purple sebagai hidangan sampingan. Kalau nak tahu apa bahan yang Zam gunakan sampai hidangan tu nampak purple terang, korang boleh tengok di SINI.



Ni kalau tuang atas nasi, memang sah-sah Nasi Arab tu jadi purple gak.. Zam dah cuba, memang melekat elok warna purple tu kat nasi.

PS: Zam buat raita dengan fattoush je.. Gulai Daging, Ayam Masak Merah, Nasi Arab, Ma Zam yang buat.. Bukan Zam.. Hehe

9 comments:

  1. tak pernah lagi tengok warna tu zam...tapi oklah..baru warna warni nasi arab tu

    ReplyDelete
  2. wah,, macam menarik je,, :) pandai masak eh?? hihi

    ReplyDelete
  3. tak pernah tau dan nampak benda ni..apa rasa agaknya yea..

    ReplyDelete
  4. fehhh nmpk menyelerakan...^^

    ReplyDelete
  5. memang dan2 rasa lapaqqq ooo

    ReplyDelete