e

Friday, June 13, 2014

Unta Zam Yang Berusia 6 Tahun


Assalamualaikum dan selamat pagi semua.

Unta Zam? Apakah?? Ha.. Sebenarnya Zam nak ceritakan tentang dompet Camel Zam yang dibeli pada tahun 2008 dulu.. Kiranya dah 6 tahun Zam gunakannya, dan keadaanya agak uzur sekarang. Warna pun dah jadi lusuh.

Jadi waktu ke Sogo baru baru ni, Zam mencari kalau ada dompet jenama Camel yang dijual dengan potongan harga yang tinggi. Alhamdulillah, memang ada, jadi setelah design yang berkenan di hati ditemui, Zam buat keputusan untuk membelinya.


Kedua dua gambar ni, gambar dompet lama Zam. Dari pandangan luar dan dalam. Nampak macam masih ok. Tapi dah kembung, lusuh, dan terkoyak. Apapun, Zam tak kan buang yang lama ni. Jenis Zam, tak kan buang barangan yang ada sentimental value macam ni. Simpan dalam kotak dompet yang baru tu pula.

Apa yang penting, dengan dompet baru ni, Zam tak nak letak dalam poket belakang seluar dah. Nak letak dekat poket sisi. Kenapa? Anda boleh membaca sebabnya di SINI.

6 comments:

  1. dompet buruk takpe zam... janji isinya tebal ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tebal dengan duit ok, tp klu tebal dengan resit bagai.. hehe

      Delete
  2. sy mmg x suka letak wallet kat poket belakang.sbb susah nak duduk.lagi2 kalau nak drive.x selesa.slalunya mmg letak kat poket sisi bhgn kiri.poket sisi bahagian kanan utk enset.2 bln lepas mmg ada g sogo.nmpk wallet cantik.igt nanti nak g beli.tunggu masa yang sesuai.wallet pun dh lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit gak kan kalau duduk berlapik dompet

      Delete