e

Tuesday, August 12, 2014

Robin Williams: Kenapa Harus Mati Dengan Membunuh Diri?

Robin Williams dalam Mrs Doubtfire (1993)

Bila kawan-kawan sebarkan berita kematian pelakon terkenal Robin Williams, Zam tak mempercayainya. Malah Zam harap sangat, ia adalah satu lagi death hoax atau berita palsu tentang kematian selebriti, seperti yang pernah terjadi ke atas William Smith dan Jackie Chan (klik untuk membaca kisah mengenai 2 selebriti ini) sebelum ini. Tapi bila terlalu banyak sumber yang berkongsikan berita kematiannya, baru Zam dapat mempercayainya.

Robin Williams sebagai Popeye (1980)

Robin Williams.. Sayangnya.. Kenapa hidup perlu diakhiri dengan cara seperti ini. Menurut beberapa sumber, Robin Wlilliam disyaki membunuh diri. Jika benar, alangkah sayangnya. Walaupun di sepanjang kariernya dia banyak membintangi filem-filem dan drama sebagai seorang yang lucu, tapi hidupnya berdepan dengan tekanan (sumber). Pada tahun ini, beliau berumur 63 tahun.

Membintangi Filem Hook sebagai Peter Pan (1991)

Teringat lakonan terbarunya dalam drama Law And Order: Special Victim Unit dimana beliau memainkan watak sebagai seorang antagonis. Terhibur betul tengok lakonannya yang menampakkan satu sisi yang yang berbeza dalam kepelbagaian wataknya.

Penampilan khas Robin Williams dalam episod ke 200 Law & Order SVU

5 comments:

  1. sy salah seorang peminat dia.. huhu..

    ReplyDelete
  2. yelah...kenapa mesti nak bunuh diri pulak kan..

    ReplyDelete
  3. Berlakon pun sebenarnye stress. Sebab bila lakonan tak menjadi pengarah marah, jururkamera bengang and segalalah.

    ReplyDelete