e

Monday, December 15, 2014

Lauk Dah Lah Banyak.. Cara Susun Atur Hidangan Kat Restoran Ni Memang Menarik!

Assalamualaikum dan selamat tengah hari semua.

Semalam, lepas selesai urusan peperiksaan kertas pertama di OUM Kota Bharu, Zam ke kedai makan berhampiran untuk makan tengah hari. Kawan yang bawa Zam ke sana untuk pertama kali. Betul betul berdepan dengan Balai Islam Kota Bharu. Masuk je ke dalam kedai tu, terpukau tengok betapa banyaknya lauk pauk yang berbagai jenis. Memang nampak meriah, dan nampak menyelerakan.

Menu adalah masakan Kelantan, dan juga ala Thai.. Aduhh.. Rasa nak ambil semua lauk.. Cara lauk pauk tu diletakkan pun menarik, sesetengahnya diletakkan di dalam kawah besar, dimana membuatkan ia makin menarik dan makin menyelerakan untuk dicuba.




Apa yang menarik, disini tidak disediakan pinggan, dan mereka yang ingin makan di restoran ini akan diberikan nasi di dalam daun pisang/bungkusan seperti gambar di bawah. Pengunjung cuma perlu masukkan lauk yang diinginkan ke atas nasi tersebut. Kalau nak bawa balik, boleh terus terus bungkus. Mudah kan?


Dan bila bungkusan tu dibuka untuk dinikmati, makanan tu tak bersepah. Elok je susunannya di atas daun pisang. Zam ingatkan akan bersepah macam yang biasa dibeli sebelum ini~ beli makanan kat kedai, dibungkus, dan bila buka di rumah, semua dah bersepah.. Tapi yang ini tidak.. Hehe


4 comments:

  1. bila dilihat-lihat memang menarik...hew hew hew...

    ReplyDelete
  2. Apa nama kedai ni. Mane tahu nanti pergi jalan-jalan balik kampung, boleh singgah sini.

    ReplyDelete
  3. ye ler...memang menarik...dalam kuali lagi...

    ReplyDelete