e

Saturday, December 19, 2015

Cikgu Tukar Kerjaya Masa Cuti Sekolah Panjang

Assalamualaikum readers.

Pagi Sabtu ni nak kongsi entri santai satu. Masa cuti sekolah panjang ni, biasanya guru-guru akan bertukar profession. Maksudnya, tugas mengajar mereka bertukar dengan tugas yang lain. Nak tahu tak? Haa.. Ini antaranya:

1) Driver Kepada Isteri
Masa macam ni lah, para isteri akan demand lebih sikit.. Cik abang cuti kan.. Jadi bolehlah bermanja-manaja & rileks minta suami hantarkan isteri pergi kerja setiap hari. Ini kawan-kawan Zam sendiri yang cerita.

2) Suri rumah sepenuh masa
Tak kira cikgu lelaki atau cikgu perempuan. Masa macam nilah digunakan sepenuhnya untuk menjaga dan mengasuh anak-anak yang turut sama bercuti. Buat kerja-kerja rumah seperti mengemas dan memasak lebih banyak dari hari biasa.

3) Bibik
Haa.. Yang ni Zam.. Sebab Zam ni bujang lagi, jadi waktu cuti ni memang kena jaga anak-anak buah. Okey je layan kerenah diorang ni, tapi garang tu memang terbawa-bawa dari sekolah lagi. 

4) Buat bisnes sampingan
Ada yang jadi jurukamera perkahwinan masa cuti ni, dan ada juga yang ambil tempahan buat kek. Apapun, kerja yang dilakukan adalah untuk suka-suka dan dijadikan sumber pendapatan sebelum sesi persekolahan dibuka.

Kenal cikgu ni?

2 comments:

  1. Nak habih cuti dah Zam! Kejap je rasa. Haha.
    Awal tahun mental n fizikal kena kuat! ;)

    ReplyDelete