e

Monday, February 13, 2012

BEN ASHAARI AJAK BACA BLOG AKU


Aku cuba mencuri masa di dalam kesibukan aku untuk menyertai segmen ni. Secara ringkas, korang kena ceritakan kelebihan blog masing2 bagi menyatakan kenapa blogger lain harus membaca blog korang.

Oh. Harus atau tidak, itu pilihan masing2 :) Cume apa yg aku cuba tampilkan di dalam blog ini, harap2nya dapat menarik perhatian & memberi pengalaman baru kepada pembaca. Kisah2 yang dipaparkan di dalam blog ini terdiri daripada pengalaman aku sendiri sepanjang mengajar di sebuah sekolah khas, pengalaman2 baru sepanjang berada di tempat orang, & banyak juga mengisarkan ttg hobi aku~ fotografi. Oleh kerana aku sangat suka berIGIMINASI, aku luahkan & lontarkan imiginasi itu menjadi realiti dalam kehidupan seharian aku~

1. Aku suka hasilkan kesan bokeh dlm fotografi. Ini bukanlah satu hasil photoshop, tapi ianya dihasilkan secara manual. Berikut adalah salah satu entri aku yg melibatkan kesan khas bokeh ini (klik gambar untuk membaca entri tersebut.)


2. Adakalanya, murid2 menjadi mangsa & tempat aku meluahkan & menterjemahkan imiginasi aku tu. Hehe. (klik gambar untuk membaca entri yg dimaksudkan)


dan ini juga.. ;p
3. Ini salah satu lagi medium aku untuk mengembangkan minat & imiginasi aku~ POLYVORE. Mungkin ramai yg tak tahu tentang laman web ini. Kat sana, korang boleh pilih & susun atur serta mereka/mencipta sendiri padanan2 fesyen yang korang mahukan. Di bawah ini adalah salah satu rekaan & entri aku berkaitan Polyvore. (Thanks to Kak Chik yang memperkenalkan aku kpd Polyvore ini)


4. Time aku kejiwangan, siaplah.. Akan keluar lah ayat2 falsafah cinta rekaan aku sendiri yang sebenarnya tak pernah langsung bercinta. (Er.. Falsafah ke falsampah? heh2)


5. Kalau korang tgk kat bahagian labels, blog aku ni paling banyak ceritakan ttg makanan. Macam blog jalan2 cari makan la pulak. Mungkin korang akan jumpa makanan2 yang tak pernah korang jumpa dalam blog ni~


Thats all ;) Sebenarnya dah terlebih dari ringkas ni. Tapi sekali sekala dgn niat mempromosi blog, tak apa kan? Ngee X)

16 comments:

  1. bestnyer dapat review dari abg ben

    ReplyDelete
  2. wah~ bagus! leh promot blog :)

    ReplyDelete
  3. singgah dr segmen abg ben,jum datng sini ... http://mawarmialah.blogspot.com/2012/02/ben-ashaari-ajak-baca-blog-aku.html....


    wahhh, besh besh

    ReplyDelete
  4. singgah dri blog abg ben..

    dtg la beramai ramai ke blog mieza ye..

    ReplyDelete
  5. Salam perkenalan dari sihatimerahjambu datang dari segmen Abg Ben
    Harap sudi singgah juga di blog Fiza.^___^
    http://www.azhafizah.com/2012/02/ben-ashaari-ajak-baca-blog-aku.html

    p/s:blog incek zamani memang menarik.suke tengok photo disini.^__^

    ReplyDelete
  6. Hi...Salam perkenalan dari saya, ZAROL =)

    Sama lah segmen kita kt BA !
    Wahh..Dah baca blog awak, Cantik.

    Jom tgk entry sy pulak. follow taw !
    www.pelangianoy.blogspot.com

    Cool giler gambar mata sebelah tutup, sebelah buka.

    ReplyDelete
  7. Hi...Salam perkenalan dari saya, ZAROL =)

    Sama lah segmen kita kt BA !
    Wahh..Dah baca blog awak, Cantik.

    Jom tgk entry sy pulak. follow taw !
    www.pelangianoy.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Best blog ni.. lepas ni boleh buat editing tuk gambar kikin plak.. nk tengok gaya mana jadi die.. :p.. *Bookmarked!

    Saya datang daripada segmen yang sama dengan awak.. Segmen Abang Ben Ashaari.. Follow la blog saya.. Baca pun ok je.. Salam Perkenalan..
    Dah follow awak pun..

    http://kikinsynyster.blogspot.com/2012/02/ben-ashaari-ajak-baca-blog-aku.html

    ReplyDelete
  9. Zam akan cuba balas kunjungan korang semua k :)) sorry amik mase sikit, kebizian skit akhir2 ni ;)

    ReplyDelete
  10. Eza singgah sini.. sorry lambat datang sini.. Salam ukhuwahh.. Nak blogwalking sampai lebam! :D

    ReplyDelete
  11. Salam perkenalan :) Myu singgah dari segmen yang sama ;)

    ReplyDelete
  12. cik fara singgah ^^
    dari >>> rendanghangus.blogspot.com

    ReplyDelete