e

Saturday, March 16, 2013

Belanjakan BB1M Di POPULAR Atau MPH: Mana Lebih Berbaloi?



Assalamualaikum & Selamat Pagi Sabtu. Insya Allah, sebentar lagi Zam ke OUM untuk mengambil Baucar Buku 1 Malaysia. Kemudian, kalau tak ada aral Zam akan terus ke bandar Kuching, singgah di beberapa kedai buku untuk mencari buku-buku kegemaran Zam. Teruja juga sebenarnya ni, & harapnya Zam akan jumpa dengan buku-buku yang Zam minat nanti.

Dalam masa yang sama, beberapa kedai buku yang mengambil bahagian turut menawarkan promosi untuk menarik pemegang baucar berbelanja di kedai mereka. Antara yang menjadi pilihan, tentulah Popular Book Store & MPH Book Store. Persoalannya, tawaran & promosi kedai mana yang lebih berbaloi?





Kalau diikutkan, masing-masing ada kelebihan, nak-nak lagi kalau ada diantara pemegang baucar yang ingin menyertai pertandingan yang dianjurkan.

Apapun pada Zam, yang penting sekarang ni,  cari & jumpa buku yang Zam betul-betul dulu. Tak kisahlah kedai mana pun.. Atau ada rakan-rakan di luar sana yang ada pendapat sendiri?

17 comments:

  1. sekarang ini pupolar letakkan syarat yang kurang menyenangkan.. Jadi kami semua pergi berbelanja di mydin dengan menggunakan buncer buku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tentang 20% pembelian aalat tulis tu ya?

      Delete
  2. antara popular dgn MPH..sy prefer MPH..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zam baru balik dr Popular td, & rasanya Zam lbh sukakan MPH lg lah..

      Delete
  3. untung nye... tak merasa baucer buku.

    ReplyDelete
  4. wah dapat voucher... ai is jeles adik... he he he..selamat shopping buku... hurmm...mph atau popular kakak tak kisah pun sebenarnya...janji dapat apa yang dicari...dan pembelian tu berbaloi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup setuju dgn pendapat Kak Farah.. yg penting, berbaloi & dapat buku yg kita nak :)

      Delete
  5. popular bgi voucher lebih sikit eh berbanding MPH.eca da spend 150 kat popular....tpi syaratnya tu,80% buku 20% stationary.....tpi de satu kedai buku dkt KK ne,EATON kena guna 50% buku 50% stationary

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm2 syarat kat Eca.. kdg2 syarat mcm ni boleh buat pelanggan lari..

      Delete
  6. g mydin jer lar, xprlu nk syrat2.. hehehe!! bru jer spend rm50 ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. mydin ae.. satu pilihan bijak tu.. hehe

      Delete
  7. voucher buku for student...anak akak dah dapat, katanya redeem di UIA PJ jer....buku tebal-tebal harga beratus.....huhuhu....
    gunakan dengan sebaiknya...

    ReplyDelete
  8. popular x best coz rm40 utk bahan bacaan je,,n 10 gi utk stationary,,klu nk cri stationary better g crik kdai biasa..:)

    ReplyDelete
  9. untung jugak boleh guna...yg tak dapat cam remy.... mana2 kedai sama jer...he3

    ReplyDelete