e

Monday, July 22, 2013

Tiba Tiba Semangat Nak Masak LASAGNA!

LASAGNA. Rasanya sebelum ni Zam cuma pernah makan sekali waktu beraya di rumah seorang guru dulu. Pernah terfikir nak cuba buat sendiri, tapi tak pernah pun serius, sampailah semalam. Tiba-tiba terasa nak makan sesuatu yang berkeju. Jadi selesai saja tutorial di universiti, Zam turun ke bandar untuk beli apa-apa yang patut untuk buat lasagna.



Sampai di rumah, lepas mandi dan solat asar, Zam terus mulakan kerja. Sambil memasak, sambil on Youtube. Dalam masa yang sama, baru Zam rasa mcm mana penatnya orang balik kerja terus masuk dapur memasak.. Kepenatan setengah hari belajar di universiti, terus sambung memasak. Mula mula rasa bersemangat, kemudian tiba tiba rasa letih sangat.. Bukan senang nak memasak biarpun tengok dalam Youtube macam mudah.. Rasa nak give up dan sambung lepas buka puasa, tapi kuatkan diri juga memasak sampai sudah.. sambil tunggu lasagna masak, berdebar gak.. Takut tak menjadi. Memasak di bulan puasa untuk resepi yang tak pernah dibuat, memang agak mencabar. Nak rasa manis tawar, takut terover & terbatal lak.. 

 

(bersambung...)

28 comments:

  1. Hahaha... Dulu ada cikgu kat sekolah selalu masak and bawak datang kelas.... Best....

    ReplyDelete
  2. nak resepi... :) mane gambar lepas bakar? meleleh tak cheese die..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya Alla, Zam akn konsikn dlm 1 entri :)

      Delete
  3. lasagna..suka sangattt..semalam baru je makan kat umah bos..meme sedapp..
    akak pun nak blaja buat sendiri jugak..tengok Zam busat dulu.jadik x?hehehehe..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi :)) berdebar2 gak tunggu lasagna tu siap

      Delete
  4. wah..pndainya wat lagsana..

    ReplyDelete
  5. wah tak pernah tengok lagi menu cam nie...
    agak2 nya cam mana lah rupanya dik zam...
    sabar jelah tunggu entri seterusnya :)

    ReplyDelete
  6. walla wei hebat memasak juga ni yer !

    ReplyDelete
  7. Wah..bagusnya.. Saya pun tak pernah cuba buat lasagna

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum zamani...wah hebat la kalau dekat boleh la merasa air tangan zamani kan...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. itulah.. leh Zam hntr kalau dekat ;)

      Delete
  9. nak resipi jugak... hehehe
    http://www.zahidahwahid.com/2013/07/biskut-raya/

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya Allah nanti Zam kongsikan :))

      Delete
  10. orang lain nak resepi...sy nak link youtube...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok, nanti zam sertakan sekali dlm entri resepi.. insya Allah

      Delete