e

Saturday, October 5, 2013

Nasi Dimakan Bersama Mee Goreng.. Pernah Cuba?


Assalamualaikum dan selamat pagi. Pernahkah anda cuba menikmati hidangan nasi bersama mee dalam masa yang sama? Jika tidak, mungkin anda boleh mencubanya dengan hidangan Nasi Ambang ini. Nasi yang popular dari Johor ni dah jadi kegemaran Zam sejak mula-mula merasainya di Kuching dulu. Sekarang, jika berpeluang ke Pasar Tani MAEPS, menu ini antara yang biasa dibeli untuk sarapan.. Memang unik.. Biasanya ia dihidangkan di dalam dulang dan dimakan bersama (sepeti sunnah), cuma kali ini, ia dihidangkan dalam bentuk yang mudah dimakan untuk perseorangan.

15 comments:

  1. owh...
    br tau rupa nasi ambang,
    selama ni dngar jer..
    cmbest jer.
    shark mmg x pnah rasa nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg best shark.. boleh cuba lps ni ;)

      Delete
  2. ini dinamakan nasi ambeng oleh orang jawa..mmg sedap..rasanya biasa2 macam kita makan nasi jugak..jb rasanya terkenal dengan nasi ambeng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st time kenal, dr filem pendekar bujang lapuk.. :)

      Delete
  3. Replies
    1. yup ;) klu ade pluang, nk cuba yg kt tmpt lain nyer

      Delete
  4. belum pernah rasa nasi ambeng....

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum zamani...betul tu kat Johor mmg dinamakan nasi ambeng sedap tau masakan orang Jawa Johor...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. ambeng ae? bukan ambang? hehe klu dpt yg pure jawa bt, mmg best kot

      Delete
  6. kalau makan nasi ambang kat restoran Serai, satu set boleh makan 2 org sbb banyak. tapi saya buat nasi goreng makan dgn mee goreng hari2 bila beli bfast kat ofis.hehehe

    ReplyDelete