e

Tuesday, December 17, 2013

Makan Nasi Bertambah-Tambah Bila Pulang Ke Kelantan


Assalamualaikum & selamat tengah hari.. Haa kali ni nak cerita tentang makanan yang sering membuatkan Zam berselera bila berada di meja makan. Kebiasaannya, Zam hanya menambah sekali sahaja bila makan di Kuching dan Serdang, tapi kalau dah pulang ke Kota Bharu, agak sukar untuk mengelak dari bertambah nasi berkali-kali. Mungkin disebabkan selera Zam yang sukakan masakan kampung macam di atas ni. Ulam-ulaman yang dicelur sebelum dicicah bersama tempoyak & budu, selain lauk ikan pekasam goreng dan jeruk. Terbaik beb!

PS: Walaupun makan bertambah, biasanya Zam tambah dalam portion yang kecil.. Teringin nak makan lagi, tambah sedikit.. Habis, kalau rasa nak tambah, tambah lagi.. Itu yang jadi banyak bertambah.. Hehe

19 comments:

  1. sure naik brat badan zam slps nie..:)

    ReplyDelete
  2. seronokkan makan cara kampung..memang feel je

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. :)) mmg berselera makan biarpun simple

      Delete
  4. sedaknyo..balik kg semua berselera..walopon lauk biasa2 jer..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak.. betulll sgt.. mmg berselera jadinya wlpn simple

      Delete
  5. tu dia..
    selera pantai timur mmg lain macam.
    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... kampung style.. kat negeri lain, lain pula menu kampungnye.. appn, mnu org kmpung mmg best!

      Delete
  6. Err....
    makan beragak2 Encik Zamani a.k.a Encik Danbo....
    hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. arramakk.. okeh! akan kuat bersenam mulai thun dpn.. haha

      Delete
  7. wah mestilah kan zam bukan selalu... jadinya memang berseleralah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yezza... kak Farah memang memahami Zam!

      Delete
  8. makan masakan kampung memang wajib tambah .. ahaha ! sebabnye sedap sangat .. :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan farrah kan.. ehehe.. org kmpg ke neh?

      Delete
  9. makane ore kelate byk ulam..make simple tp make ngn panas2 mmg sedak jah ;)

    ReplyDelete