e

Sunday, January 26, 2014

Biarpun Lauk Banyak, Fikirkan Juga Orang Lain

Alhamdulillah... Zam baru je keluar dari bilik tutorial kedua lepas tutor izinkan kami dismiss lebih awal dari biasa. Next tutorial pukul 12.40, jadi sempatlah Zam pergi lunch sekejap.

Sampai di kedai makan, macam biasa pilihan lauk pauknya banyak. Memang sedap sedap.. Kari, gulai lemak, masak sambal.. Ikutkan hati memang nak ambil banyak, tapi bila makan di sini, di kawasan student, baik Zam bersederhana saja. Bukan apa, kalau ambil macam macam jenis lauk, nanti ada student yang tak dapat makan sebab lauk tak cukup. Pernah terjadi sebelum ni, jadi ada baiknya kita berjimat.

Ps: tengok gambar, memang melimpah kuah dalam pinggan.. Style Zam, suka campur macam macam jenis kuah. Isinya tak ambil. Protein untuk hari ni, ikan goreng sebab kat rumah selalu dah makan ayam.


20 comments:

  1. lapar lah plk tgk nasi zam nie..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemput mkn sis.. zam bru je sudah ni :D

      Delete
  2. Replies
    1. haa begitulah :)) nasi banjir.. kalau kuah kari cmpur kuah manis pedas, mmg zam suka

      Delete
  3. Replies
    1. yezza... asal ada sejenis lauk tp bnyk kuah pun dh sedap :)

      Delete
  4. sama macam saya..style makan kuah banyak tambah kalau kuah kari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. zam dulu tak suka kuah.. bila dh besar ni, baru suka

      Delete
  5. sama la kita, kalau boleh smua tray yg ada kuah tu nak dicedok ke dlm pnggan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. kuah lemak kuning, kuah kari, kuah sambal manis, kuas masak asam, semua campur! hehe

      Delete
  6. banyaknya kuah tu...banjir ler pulak.....

    ReplyDelete