e

Tuesday, January 21, 2014

Dua Individu Yang Sama dalam 1 Gambar, Tetapi Usia Yang Berbeza

Jika dilihat sekali imbas, mungkin anda beranggapan dua individu di dalam gambar ini adalah seorang ibu dan anaknya, atau adik beradik. Namun sebenarnya 2 individu tersebut merupakan orang yang sama, cuma pada umur yang berbeza.
Bagaimana ia dilakukan?

Seorang photographer dari Jepun, Chino Otsuka menggunakan gambar gambar lama sewaktu melancong di usia kecilnya untuk digabungkan nersama dengan gambar terbarunya, dengan memanipulasi teknologi digital dalam menghasilkan gambar yang unik seperti ini.





38 comments:

  1. creative......bring back old time together

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah... dia berjaya membawa memori lamanya kembali dgn baik

      Delete
  2. assalamualaikum zam, wahh kreatifnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam sheila, itulah.... comey kan

      Delete
  3. Replies
    1. tentu tak ramai yg terfikir nk buat mcm ni

      Delete
  4. sangat kreatif ideanya, sekarang dengan teknologi macam2 yang boleh dibuat kan zam??? ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak, yg penting hasilnya menakjubkan!

      Delete
  5. Replies
    1. itulah.. appn boleh bagi idea kat org lain juga kan

      Delete
  6. Replies
    1. tiba2 dia leh dpt ilham tu kan.. smart!

      Delete
  7. wahhh...kreatif sunggoh...pandai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... memang kreatif, kemudian pandai guna teknologi yg ada

      Delete
  8. hebat! xnampak pun ada kesan apa2 pd gambar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. warna, tona, semua cun dgn gambar lama kan!

      Delete
  9. dasyat gak skill pakcik Chino Otsuka ni..kalau tgk betul2 (rasanya), foto 1,3 dan 4 orinya masa kecik dan foto dia dah besar di paste kan kat situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tengok dgn teliti, baru dapat kesan kan

      Delete
  10. macam mn eek dia buat? Kreatif betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. crop gambar baru, tepek atas gambar lama, secara digital kot :)

      Delete
  11. Replies
    1. kan.. wlpn secara digital, tak asli, tpi yg penting dpt hasilkan gambar yg awesome mcm ni ;)

      Delete
  12. Replies
    1. kan sis.. lps ni org len pun leh cuba buat

      Delete
  13. Replies
    1. yup... you can do anything u like with it ;)

      Delete
  14. best nye .rsa nak buat cmni jgakkk >_<

    ReplyDelete
  15. teknologi...salute la dengan dorang ni kan! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hasil yg kreatif mmg layak diberi penghargaan ;)

      Delete
  16. dia guna teknik super impose kan?

    ReplyDelete