e

Friday, January 24, 2014

Jerang Air Sebelum Mandi


Assalamualaikum & salam Jumaat semua. Al kisahnya pagi tadi, berikutan suhu sejuk yang melampau akhir-akhir ni seperti yang diceritakan dalam entri semalam, Zam terpaksa jerang air dulu di dapur sebelum campurkan dengan air mandian di dalam baldi. Kalau tak buat macam tu, memang airnya sejuk sangat sampai Zam sendiri tak dapat tahan. Silap silap melompat dalam bilik air tu..

Pernah gak nak pasang shower heater tu, tapi terfikirkan pula kosnya.. Jadi buat masa ni, pakai cara tradisional tu lah dulu..

PS: Bestnya kalau ada tub mandi ofuro macam rumah orang Jepun tu..


19 comments:

  1. Mandi air sejuk subuh2 ni bagus la bro, kuat badan! tapi betul juga, suhu agak sejuk sekarg ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeaa betul, kalau tak tahan mandi air suam jea lerr

      Delete
  2. mandi pagi tadi sekejap je..sejuk sangat air..hehe

    ReplyDelete
  3. tiap2 pagi kalau nak mandi, rasa malas je. duk rumah kampung pulak tu. dah mcm mandi air perigi. hehehe

    ReplyDelete
  4. digalakkan mandi air sejuk tiap pagi sebelum subuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam tu ye Bunda? hoo ok2 kene tabahkan diri la mandi air sejuk lps ni

      Delete
  5. eh.. sama pulak kita... masak air gak pagi tadi.. hehe.... sejuk sgt airnya...

    ReplyDelete
  6. Ni mesti Abang Zam tak pernah mandi kolah ni...hehe. Kalau saya sendiri saya suka mandi sebelum Subuh, segar rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh tu feveret dik.. tp abg suka mandi air kolah time tgh hri n petang.. klu pagi, tak lah dikk

      Delete
  7. Replies
    1. kan... sb takde gambar lain yg sesuai nak letak, letak gmbr cik miow :))

      Delete
  8. memang suhu sejuk dan berangin.....

    ReplyDelete