e

Sunday, February 9, 2014

Zam Tidak Manja Lagi

Assalamualaikum & selamat petang semua.. Masih ingat entri Zam tentang cuaca sejuk melampau yang melanda di kebanyakan negeri di Malaysia baru-baru ini? Sampaikan Zam kena jerang air sebelum mandi dan ambil wudhu untuk solat subuh.. Kalau tak, malas nak mandi! Sampai macam tu sekali 'manja' nya Zam waktu tu.. Hehe

Tapi sekarang.. Tidur di malam hari dengan kipas dipasang nombor 3 pun masih terasa bahangnya.. Cuaca tiba-tiba jadi panas.. Jadi secara rasminya juga, Zam dah tak perlu jerang lagi air di pagi hari untuk kegunaan di bilik air.. 

Dulu, kemain kata sejuk.. Bila panas, mengomel lagi.. Lepas ni, kena belajar bersyukur lagi.. Sekurang-kurangnya tempat kita tak sepanas negara lain, dan tak sesejuk tempat lain.. Kan?


(SUMBER gambar untuk kucing comel ini)

25 comments:

  1. Oh lol, I thought that was your cat name >.<
    Yeah it getting hotter in here as well, even during the night

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha no~ lah.. yeah, thats right.. huuu

      Delete
  2. climate change yg mendadak... bleh dikatakan seluruh pelusuk dunia dpt rasa penangan climate change, cuma bezanya extreme dgn minor jer...

    ReplyDelete
  3. manusia memng tak pernah puas... Allah pun tahu... tu sebab Allah pesan kat kita supaya selalu menjadi org yg bersyukur....

    ReplyDelete
  4. kne slalu syukur..mnusia ta pena puas

    ReplyDelete
  5. Hihihi betul, cuaca memang tak menentu lah sekarang ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. org ramai pun kna jaga kesihatan dlm keadaan cuaca yg mcm ni

      Delete
  6. akak sejuk tak sejuk tetap mandi air sejuk... ha ha ha... cuma dlm pantang jer mandi air panas...

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. hok tu kena beringat jugop.. sama2 lah mencegahnya

      Delete
  8. Ha'ah kan.. Sekarang ni sgt panas. Tidur tak berselimut pun..

    ReplyDelete
  9. ahaa, betoi tu zam...cuaca skang nie panas sgt...lapisan ozon kita semakin menipis...klu hari coti akak mandi sampai 10 x...pas msk, sblom solat, sblom tido, mesti kena mandi..kekadang klu tjaga koi 1 pg, pon bgn mandi gak...bpeloh², lencun mcm org mandi...kipas xyah ckp laa, bukak no 3 pon rasa cam nak rendam dlm kolam jaa...hahaha...tp, mcm yg zam ckp, kita seharusnya bersyukur...negara kita masih aman...hehehe..

    ReplyDelete
  10. kat kelantan alhamdulillah..maintain xpanas sgt..xsjuk sgt..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. eh, sis duk kelantan ke??

      Delete
  11. Hee...heee...heee....betul tu zam, kat Langkawi pun bukan main lagi bahang panas sekarang ni. Malam pun sama...anak2 akak semua tolak selimut ke tepi dah...apa pun syukurlah, kita dapat merasai panas & sejuk, kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. langkawi, teringat kli terakhir ke sana, mmg panas amatt

      Delete
  12. Sangat dasyat cuaca sekarang nihh....
    Kejap panas kejap sejuk.... Aptb :3

    ReplyDelete