e

Sunday, April 6, 2014

Musim Bunga Di Kedah


Assalamualaikum & selamat petang. Musim bunga di Kedah? Itu yang banyak dikongsikan di Facebook sekarang ini. Sekilas pandang, tak ubah macam pemandangan jajaran pokok sakura di Jepun. Kan?

Gambar-gambar yang diambil ini dikatakan berlaku di Kedah. Tapi menurut kebanyakan pemilik akaun di FB, suasana ini juga boleh dilihat di Johor, Melaka dan Penang serta beberapa tempat lain. 

Di Malaysia, memang tak ada musim bunga kerana negara kita beriklim khatulistiwa. Namun, pemandangan ini berlaku kerana memang tiba masanya pokok tersebut berbunga dan kebetulan juga, ia tumbuh/ditanam di kebanyakan tempat. Jadi, memang nampak seolah-olah musim bunga!

(sumber)






18 comments:

  1. cantik kan dh macam kat jepun bunga sakura gitu

    ReplyDelete
  2. cantik. kat ipoh pun ada jugak. tapi baru nampak satu, dua je.
    farah nak minta tolong komen kat entri ni. thankss :DD giveaway by shaa malek

    ReplyDelete
  3. cantik kan? dkt highway kulim-butterworth pon ada...

    ReplyDelete
  4. tempat Mira pun macam tu juga..jom terjah tengok gambar2 musim sakura dekat blog Mira.. :)
    http://eira-shamiera.blogspot.com/2014/03/musim-sakura-di-kampungku.html

    ReplyDelete
  5. ayie dok uitm kedah ni memang cantik sangat pemandangan! =)

    ReplyDelete
  6. hehee, mmg kebetulan baru balik dari jalan2 kat Tokyo, tengok2 kat Malaysia pun ada sakura versi Tabebuia spp., mmg sejuk mata memandang... nak cari anak pokok ni utk tanam kat halaman rumah laaaa~ ;3

    ReplyDelete
  7. memang cantik kan...dah mcm kt jepun...ari sabtu lepas balik umah mak mertua kt kpla batas,nmpk sepanjang jalan bunga2 ni....subhanallah...kagum dengan ciptaan Allah...lepas musim panas, musim bunga plak kan...cntik....

    ReplyDelete
  8. Kat melaka pun ada suasana begini

    ReplyDelete