e

Monday, April 21, 2014

Nasi Goreng Ayam Penyet Dan Yong Tau Foo.. Dua-Dua Pun Nak Makan

Assalamualaikum & selamat tengah hari semua.

Susulan entri Jalan-Jalan Ke Taman Budaya Dan Daiso semalam, Zam dan rakan terus ke Kubah Ria pula mencari menu makan malam. Memang lapar, sebab selepas beriadah di Taman Budaya, Zam tak makan lagi. Setelah menilik menu dari satu gerai ke satu gerai di Kubah Ria, kami buat keputusan untuk pesan nasi goreng. Cuma Zam je yang special sikit, sebab ada ayam penyet sekali.

Lepas pesan nasi goreng, Zam tengok rakan Zam ke gerai Yong Tau Foo pula.. Eh, nak pesan makanan lain pulak ke? Last-last, sebab Zam pun pesan Yong Tau Foo juga, maklumlah mengidam sebab dah lama tak makan.

Zam pilih-pilih dalam 200 gram je. Tak banyak, sekadar nak rasa sebab dah pesan nasi goreng sekali kan sebelum tu..



SUdahnya, memang banyak lah Zam makan malam tadi. Yong Tau Foo yang 200 gram tu pun nampak banyak bila dipotong & diracik. Kalau jumpa gerai makanan ni, Zam akan pilih tepung gulung seakan laksa tu dan tauhu kering.. Memang kegemaran Zam dari dulu :)

21 comments:

  1. tgok yong tau fu tu macam sgt2 menyelerakan...

    ReplyDelete
  2. Akak pun dah lama tak makan yong tau fu

    ReplyDelete
  3. 2 minggu lepas baru 1st time merasa ayam penyet.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum zam, fuhh terliur ler tengok gambar yong tau fu tu ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. wahh ramai peminat yong tau foo ni

      Delete
  5. kegemaran ayesha jugak yong tau fu macam tu..hihi..sedapnya..tapi skrg kena diet..huhu :-(

    ReplyDelete
  6. yong tau fu tu nampak sedap sgt laa..buat terliur je petang2 macam ni..huhu

    ReplyDelete
  7. Tq..zamani Abe.sebab promot yong tau foo akak.kalau sesiapa nak menikmati yong tau foo ne jom dinggah di medan selera kubah ria.geraai no17.jalan matang kuching.sarawak.beroperasi jam 4 ptg hingga 12 mlm.selain itu akak ada juga yong tau foo dan yong tau foo tomyam.harga rm 3.90 100gram.tq

    ReplyDelete