e

Friday, January 17, 2014

Belanja Nasi Beriani Satu Sekolah



Assalamualaikum dan selamat petang semua. Korang dah lunch ke masa break tadi? Kalau dah, alhamdulillah.. Zam pula, sebelum ke masjid untuk Solat Jumaat tadi, ada sepasang suami isteri yang merupakan pengusaha katering datang menghantar nasi beriani beserta lauk pauk ke sekolah untuk dijamu kepada semua staf termasuk murid murid. Alhamdulillah.. Murah rezeki kami hari ni.

Masihkah anda ingat pada entri Zam sebelum ini: "Tiba Tiba Zam Tangkap Nangis Pagi Ini"?. Dalam entri tersebut, Zam ceritakan tentang seorang murid perempuan darjah 3 yang tersekat sekat membaca kerana masalah penglihatan yang dihadapi olehnya. Untuk pengetahuan pembaca, pengusaha katering yang Zam maksudkan merupakan ibu bapa kepada murid tersebut. Alhamdulillah, semoga rezeki mereka dimurahkan dan dipermudahkan di masa akan datang. Terima kasih daun keladi, kerana sudi belanja kami :)


ps: Zam yang paling suka tadi, sebab sejak Selasa lepas Zam memang mengidam nak makan beriani.. Selasa lepas, ada pihak yang menghantar beriani ke asrama sekolah untuk makan malam; dan Zam tak berpeluang merasanya..

Entri sebelum ini: Gempa Bumi Berlaku Sewaktu Jenazah Pemimpin Zionis Dikebumikan 

26 comments:

  1. Assalamualaikum cikgu. ohh parents murid yang zam cerita tu datang. Alhamdullilah. murah rezeki. ohh terliurnya mak buyung.. lama tak pekena nasi beriani :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.. mengidam zam pun hilang.. hehe.. haa klu dh lama tak makn, leh lah cuba tu

      Delete
  2. teringat nasi beriani gam kat batu pahat

    ReplyDelete
    Replies
    1. zam tak pernah rasa.. apa yg gam tu ae? hehe

      Delete
  3. wah...sedpanya nasi beriyani...last mkn hari tu puasa tahun lepas..ahhaha

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. mmg best ni! hilang mengidam zam sjk selasa lps!

      Delete
  5. fae x suka makan nasi beriani. so spicy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo tak boleh makan pedas rupanya .. takpe, bnyk lg menu best leh dicuba :)

      Delete
  6. assalamualaikum zamani...alhamdullilah rezeki tu moga dimurahkan rezeki lg ...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam kak .. aminnn.. harap lps ni ada yg sudi belanja lagi.. hehe

      Delete
  7. Replies
    1. alhamdulillah dpt makan yg sedap mcm ni :)

      Delete
  8. Hamboi, sedapnya . Alhamdulillah . Rezeki harini dapat makan sedap ehh. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.. jimat belanja.. alhamdulillah

      Delete
  9. sedap nyer lama xmakan nasi beriani
    baik nya hati diorg semoga dimurhkan rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnnn.. thanks utk doa tu ya KC ;))

      Delete
  10. Assalamualaikum. Oh, seorang cikgu juga rupanya. Salam kenal cikgu.
    Seronok mendengar kebaikan yang orang lakukan. Moga kita mendapat kesempatan yang sama untuk berkongsi rezeki yang kita ada. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. yup, cikgu :) salam kenal juga.. insya Allah.. aminn :))

      Delete
  11. Oh tidak!!! Saya suka beriani..hahaha.
    Ni yang buat saya nak cari nasi beriani ni

    ReplyDelete
  12. Salam Zamani...sedih baca entry Zam pasal student yg guna kanta utk membaca tu. Bertuah Zam dpt mengajar anak2 istimewa kan. di samping mengajar, dapat juga belajar...tentang kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm Kak Fiza :) Alhamdulillah.. semoga mcm tulah hendaknya :))

      Delete