e

Thursday, September 17, 2009

KCH~ KL~ KBR~ Yahuuuu~


Flight ke KL dr Kuching kul 6 pagi~ Giler awal!


Kat KLIA, cuci mata jap~ tengok2 Transformers nih


KL ke Kota Bharu~ hujan rintik2

Dr airport, terus jumpe Abang kat Kb & serahkan Kek Lapis kat dia, sebelum balik ke rumah nenek.



Ni air tuak. Halal ye. Ramai yg datang menanyakan air ni dr nenek bila puasa. Cuma start hari ni je nenek tak jual
"Cucu aku dah balik~ maaflah dah tak leh jual" kata nenek. Ahaks!



Kalau pembaca masih ingat, dlm entri Jun lepas, aku ada balik ke Kelantan dan tanyakan nenek sal buah durian, kan? Ni haaa~ nenek simpankan dalam peti sejuk-dingin beku~ yes! akhirnya hilang kempunan aku! Dgn manje, aku tanye sal pulut~ Haaa~ nenek paham ape g aku nak~ terus dibuatnya pulut utk dimakan dgn durian. Suke3 ;)

Mase berbuke, aku beli solok lada ni dgn Pak Cik Seman, jiran kami di kampung. Dr dulu aku teringin makan nih, bayangkanlah kat Kuching harganya RM1 sebiji! Gile mahal! Kat sini 3 = RM1. Aku beli RM2, puas hati aku!!



Ni lak ikan kering yg aku beli kat Sabah hari tuh. Lauk ni lah yg habis dulu mase berbuka~ mmg sedap, mcm keropok & tak masin sgt ;9



Ayam percik ni pun beli dgn Pak Cik Seman



Termasuklah kuih nih



Makcik sekeluarga dr Pasir Mas pun berbuka sekali dgn kami hari nih. Dibawanya sekali kuih akok nih,



& etok my peberet ;9



& paling special, ofkos la AIR KELAPA~ SYOK!!

1 comment: