e

Monday, November 11, 2013

Masakan Pertama Dengan Tefal Tajaan Hasrul Hassan



Assalamualaikum guys.. Selamat petang.. Kali ni Zam nak cerita tentang menu pertama yang Zam masak dengan menggunakan kuali Tefal (yang Zam selalu ceritakan sebelum ni). Tentang 'tajaan', sebenarnya maksud Zam ialah Zam gunakan hadiah wang tunai dari blogger Hasrul Hassan untuk beli kuali Tefal idaman hati tu.. Macam mana Zam dapat hadiah tu, boleh klik sini. Jadi berbanyak terima kasihlah diucapkan kepada beliau.. Hehe

Memang dah lama fikirkan idea nak cuba masak salmon dengan kuali non stick. Jadi selepas selesai urusan assignment semalam, Zam ke bandar cari barang dapur, termasuklah salmon dengan asparagus kat atas tu. Tak pernah makan asparagus, selalu tengok dalam rancangan masakan je selama ni, jadi Zam beli gak. Dan hasilnya adalah seperti di bawah ;)


Ringkas je.. Sebab Zam cuma nak cuba masak salmon dengan kuali non stick.. Portion pun kecik la.. Tak ada sos, tak ada dressing.. Tak sempat nak cari bahan-bahan tu.. Zam cuma taburkan lada hitam & sedikit garam sebelum menggoreng. Asparagus lak, Zam cuma celur dengan air mendidih 30 saat.. Memang terbaik ar asparagus tu.. Best ;)

26 comments:

  1. orang bujang mesti kena pandai masak.....nmpak sedap jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih bljr lg nih.. a ah.. betul tu.. hidup sorg2, nk mkn sedap, kna lah masak sdri

      Delete
  2. Huhu ala2 masterchef punya styling food :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih simple2 ni.. masterchef, tu high class nyer level.. hehe

      Delete
  3. macam sedap je . tapi asparagus tu memang sedap .

    ReplyDelete
  4. simple gitu da naikkan selera tau.ehehe

    ReplyDelete
  5. dah macam dekat hotel dah makanan nie

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,
    Wah,nampak sedap.pandai masak...
    New Entri: Bila Tertinggi Orang Cakap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. heh2.. biasa2 je ni.. bru bljr :)

      Delete
  7. Replies
    1. masih belajar nak ke tahap tu.. weee
      hehe

      Delete
  8. Replies
    1. eh tak lah.. biasa2 je ni :) blum pakar

      Delete
  9. salmon ni kalo half-cooked, dgn butter + teriyaki sauce... uwahh, mmg boleh bertukar jadi kucing la ai nyaaaw~ X3

    ReplyDelete
  10. bersemangat nak masak guna Tefal...

    ReplyDelete