e

Tuesday, April 1, 2014

Paella Remis


Pulang ke Kelantan minggu lepas, sewaktu ke Pasar Siti Khadijah, Zam terjumpa remis yang segar ni. Jadi seperti yang dah Zam rancangkan awal-awal, Zam beli sekilo untuk buat Paella (Zam pernah buat sebelum ni di sini). Kali ini, nak gunakan air rebusan remis tu untuk dibuat Paella Makanan Laut, campuran remis dan sotong.


Sekilo remis tu, ingatkan cukuplah untuk kami makan, tapi rupanya tak cukup sebab bilangan kami agak ramai. Remis yang Zam letakkan di dalam paella tu pun sikit je, yang selebihnya, diasingkan dalam pinggan lain.. Memang habis diratah macam tu sahaja ;)

16 comments:

  1. sungguh enak bila dimakan begitu saja.. hehe

    ReplyDelete
  2. Sekilo memang sikit dik sebab kulitnya tebal dan berat. Kalau setakat satu family 10 orang, kurang2 kena 3kg, itupun kalau ada seafood lain2 macam ikan, ketam, sotong dan udang

    ReplyDelete
    Replies
    1. hohoho.. lain kali kali kena bli bnyk2 ni

      Delete
  3. Assalamualaikum zam, tak pernah rasa paella remis. tapi macam terliur je tengok gambarnya. hehehe singgah menabung ford sini~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. haa kna tgu zam masak special utk kak..hehe

      thanks kak :)

      Delete